Brein

Brein

Het ABC van onderwijs dat ‘blijft plakken’

Blog

Infographics, ik ben er dol op! Je hebt direct een prachtig visueel overzicht. Die visuele informatie verwerken onze hersenen tot wel 60.000 keersneller dan alleen gesproken of geschreven informatie. Deze infographic vind ik erg mooi.

Links vs Rechts

Blog

Waarom doe je zoals je doet? Misschien heeft het wel te maken met welke hersenhelft dominanter is. Ik vind het altijd ontzettend interessant om te lezen en te leren over de werking van onze hersenen.

Inzicht in brein: handig bij leren!

Blog

Op het Pantarijn in Wageningen vertelde ik onlangs op een ouderavond hoe je als ouder je kind kunt ondersteunen -met behulp van Tumultmateriaal- bij het aanleren van vaardigheden. Daarbij kwam een belangrijke vraag naar voren:

De ontwikkeling van het brein

Blog

Hoe begint zoiets complex als je brein eigenlijk te ontstaan? Dat laat deze infographic mooi zien, samen met nog andere weetjes over de ontwikkeling van je hersenen. Ook het belang van herhalen om de verbinding

Infographic: 4 theorieën over leren uitgelegd

Blog

Bij Tumult houden we ons elke dag bezig met leren. Sommigen van ons zijn echte experts, zoals onze onderwijskundigen. Anderen komen uit een hele andere hoek, maar allemaal hebben we een passie voor leren. Voor

Multitasken: mythe of mogelijk?

Blog

Multitasken. Er is al veel over gezegd. Volgens sommige onderzoekers kunnen mensen helemaal niet multitasken, terwijl anderen juist beweren dat het absoluut wel kan. Wat is er waar? En wat heb je er eigenlijk aan

Hoe gebruiken we kennis over leren?

Blog

Altijd goed: een avondje uit en voor je plezier meedoen aan een KennisCafe over leren. Op 21 oktober was ik in de Balie om daar onder leiding van Martijn van Calmthout te luisteren naar- en

Uitbreiding lesbrief Lekker slapen!

Blog

Met het begin van de lente komt ook het onvermijdelijke uurtje slaap inleveren er weer aan. Zelf heb ik het er wel voor over: straks is het nog langer licht ’s avonds, heerlijk! Maar voor

Lesbrief aan of uit?!

Werkboekles

In deze les ontdekken leerlingen en hun ouder/opvoeder samen hoe vaak ze ‘aanstaan’ door smartphonegebruik. Ze reflecteren op hun eigen schermtijd, spelen een spel over digitale keuzes, en bespreken wat écht nodig is en wat
[tumult_advanced_search]