Altijd goed: een avondje uit en voor je plezier meedoen aan een KennisCafe over leren. Op 21 oktober was ik in de Balie om daar onder leiding van Martijn van Calmthout te luisteren naar- en
Ok. Let goed op: voor je staan drie emmers. Onder één van die emmers ligt geld. Ik vraag je om één emmer te kiezen, waarvan jij denkt dat het geld eronder ligt. Hoe groot is
Meervoudige intelligentie; bijna iedereen die in het onderwijs werkt, heeft er wel van gehoord. Veel scholen hebben een beleid over het gebruik ervan. Maar ondanks de populariteit van het concept, blijkt er weinig wetenschappelijk bewijs
Een klein jaartje geleden schreef ik over de manier waarop Thorbecke Voortgezet Onderwijs in Nieuwerkerk aan de IJssel aandacht besteedde aan vakoverstijgende studievaardigheden. Drie jaar geleden startte men in de onderbouw naast o.a. het profiel
Een van m’n beste vrienden is niet zo’n optimist als ik. Terwijl ik alles welgemoed ervaar, is hij meer van het cynische soort: ‘zo goed zijn mensen niet en zo leuk is het leven niet’.
Waarom delen leerlingen een klas met elkaar? Omdat een docent zijn verhaal zo maar één keer hoeft af te steken in plaats van dertig afzonderlijke keren? Wij denken dat er nog veel winst valt te