De leerling kan benoemen waar zijn/haar motivatie vandaan komt.
De leerling kan een motivatieplan opstellen met behulp van beloningen.
De leerling kan verklaren waarom bepaalde taken lastig te motiveren zijn.
De leerling kan tips geven en ontvangen over motivatie.
Werkboek of schrift
Pen of potlood
Digibord of beamer met internet
Filmpje “Jezelf motiveren” (2:33 min)
Iets lekkers als beloning (optionee
Leerlingen onderzoeken waar hun motivatie vandaan komt en leren hoe ze zichzelf kunnen aanzetten tot actie bij vervelende taken. Ze bedenken beloningen, krijgen tips van klasgenoten en maken een persoonlijk motivatieplan. Zo leren ze omgaan met taken die verplicht zijn, maar niet vanzelf leuk of interessant zijn.
Je zit nu in de demo van de nieuwe Tumult-omgeving – en dat is pas het begin. Vanaf 1 augustus staat alles klaar: compleet vernieuwd, supersnel en boordevol actuele mentorlessen.
Tot die tijd krijg je een unieke kans: 🔓 Verken alle content gratis, inclusief het volledige Plus-aanbod, zonder verplichtingen.
Zo krijg je niet alleen een kijkje in de toekomst van Tumult, maar help je ons ook om alles nog beter te maken.
➡️ Log in met je Entree-account en ontdek alles wat klaarstaat voor jou als mentor.
Geen Entree? Geen probleem, kies ‘Inloggen zonder Entree-account’ en ga toch aan de slag.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Zorg dat jij als mentor alles bij de hand hebt, precies wanneer je het nodig hebt!